سال جدید

وقتی میل خاصی به خرید کردن نداری تخفیف یکی از آیتم هایی هست که تو رو وحشتناک ترغیب به خرید ناگهانی میکنه، فروشگاه های زنجیره ای آف های عجیب غریبی این آخر سالی راه انداختند، با توجه به این گرونی های مزخرف اخیر و ترس از افزایش قیمت ها در سال جدید همه ی پول هایی که برای خرید کفش کنار گذاشته بودم یهو تبدیل شد به یه عالمه خرت و پرت که عمدتا از کالاهای سوپرمارکتی و خوراکی بود. یه مدت هست عجیب به انرژی زا و چیپس معتاد شدم. این قدر معتاد که روزهام بدون چیپس و انرژی زا نمیگذره، طی همین آف ها کلی چیپس خریدم که یهویی همه هم تموم شدن به خودم اومدم دیدم روزی چندتا چیپس خوردم و راه به راه انرژی زا که عادت های مخربی هستند. تصمیم دارم تو سال جدید برگردم به زندگی عادی و به خاطر سلامتی هم شده لب به چیپس و انرژی زا نزنم و با میوه ها آشتی کنم زندگی سالمی در پیش بگیرم. بیشتر آشپزی کنم و غذای بیرون نخورم. به جای شیرینی و کیک از خرما استفاده کنم. تازگیا متوجه شدم خرما یه انرژی زای طبیعی هست و واقعا حال آدمو بهتر میکنه یه زمانی هر روز به جای صبحونه هفت تا خرما میخوردم و روزای خوبی بودند. تصمیم گرفتم تو هزینه هام صرفه جویی کنم و اقتصاد مقاومتی پیشه کنم. راستی دلفین به اقتصاد مقاومتی میگه اقتصاد مقاربتی، اینم لازمه بگم یه هفته است ازش هیچ خبری ندارم نم نم داره دلم تنگ میشه قصد تبریک گفتن بهش من باب چهارشنبه سوری، روز مرد و عید نوروز هم ندارم. تی ای هم جریانات داشت یه پست مفصل می طلبه که بعدا سر فرصت جریانات تعریف میکنم چند روزه هیچ خبری ازش نیست آمار دقیق روزشو ندارم بس که مهم نیست و اصلا هم ککم نمیگزه که نیست هیچ بلکه خیلی هم خوشحالم که نیست. آه ولی دلفین داره دلتنگیم جون دار میشه و تحمل روزها سخت میشه اما باید تحمل کنم. هیچی دیگه باید صرفه جویی کنیم پول مول جمع کنیم بریم تو بورس سرمایه گذاری کنیم. بلکه فرجی بشه معجزه ای دربیاد و کمتر بدبخت شیم و له شیم زیر این چرخ دنده های اقتصاد مریض و بیماری که رو به موت افتاده دیگه و باید اشهدش رو خوند. راستی امروز گزارشگر رادیو میگفت تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای پشت پرده اش اینه اجناس و گرون تر میزنند واسشون از کارخونه و آف هاشون یه طوریه که جنس تو سوپر های سر کوچه از همون نوع ارزون تره یه کم تامل برانگیز بود ولی فکر نکنم اینطوری باشه که با هماهنگی کارخانه تعمدا قیمت بالا ببرند الکی که بعد آف بزنند. فکر کنم واقعیت اینه که گردش کالای فروشگاه های زنجیره ای و یه جایی مثل دیجی کالا خیلی بالاست. پس جنس هاشون عمدتا تاریخ تولیدش جدیدتر هست نسبت به جنس مغازه ها، یه کم مقایسه کردم مثلا چیپس همه جا یه قیمته یا شامپو فیروز من یه بار از داروخونه گرفتم تاریخش واسه یه سال پیش بود خوب قیمتش ارزون تر بود تا شهروند که تاریخ تولیدش مثلا واسه یه ماه قبل بود. به نظرم داستانش گردش کالای زیاد یا به عبارت عامیانه تر فروش بیشتر و پر و خالی شدن قفسه های کالا به دفعات بیشتر هست. خیلی سعی کردم اقلامی که خریدم رو مقایسه کنم قیمت هاشون جاهای مختلف ولی مثلا من اخیرا شامپو ایوروشه از نمایندگیش تو گیشا هفتاد خریدم همون تو شهروند هفتاد و دو بود و تو دیجی کالا شصت و سه بود. جدیدا دیجی کالا باز آف گذاشته پنجاه و خرده ای هست همون خرده اش دقیق یادم نیست. ولی جدا این آف های دم عید رو دریابید، چند ماه از سال جدید که بگذره بیاد رو قیمت ها واقعا به نعمت بودن این آف های دم عیدی که ازش استفاده کردید پی میبرید. قراره حقوق کارگرا سال جدید زیاد بشه معنیش اینه که رو قیمت تمام شده ی کالا میاد این افزایش حقوق، کارخونه دار که از جیب نمیده پس سال سختی در پیشه و باید مثل مورچه ها باشیم. والا دو روز دیگه به خودمون میگیم جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود. کفشم دم عید گرون میدن همونو بعد عید بخری مغازه دار کلی بهت تخفیف میده چون هیچکی ازش نمیخره خیلی چشم به راه مشتری هست تا الان که همه میخرند و اونا حاضر به آف نیستند. یکی دیگه از تصمیماتم واسه سال جدید کمتر خوابیدن هست و فعالیت بیشتر دیگه باید نم نم از خواب زمستانی بیدار شم. چه قدر که من بهمن و اسفند رو به بطالت و عمدتا به خواب گذروندم. دیگه نمیدونم سال جدید جز کمتر خرج کردن و بیشتر سرمایه گذاری کردن و کمتر خوابیدن و بیشتر فعالیت کردن چه غلطی میخوام بکنم. آها یادم اومد میخوام یه تلاشی کنم اساسی برم سر کار و دیگه یه تحولاتی تو زندگی عاطفیم ایجاد کنم. یه مدت از دلفین فاصله میگیرم ببینم واکنشش چیه اگه تلاش مثبتی برای بودنم کرد میخوام دیگه اذیتش نکنم و بودنشو قدر بدونم کمتر غر بزنم کمتر گیر بدم مهربون تر باشم. اگرم رفت به سلامت هیچ تلاشی برای بودنش نمیکنم. شاید آینده ی ما بدون هم بهتر باشد. دیگه چهارشنبه سوریتون پر از هیجان، عیدتون هم پر از شادی و یه عالمه اتفاق های خوب تو کوله بار بهاریتون، همین طوری خوشی از سر و کولتون بالا بره و نود و هشت سال امید و رسیدن به آرزوهای خوشگلتون و یه عالمه خوشحالی عمیق باشه، چرخ دنده های تورم هم از کار بیفته البته چشمم آب نمیخوره دلار بره بالا چون از روزی که این یارو اومد تو بانک مرکزی رئیس شد یه چیزی ته دلم روشن بود که این همتی بازار رو به سمت تعادل میبره و سر و سامان میده، هر چند همه راهکاراشون کوتاه مدته ولی تا الانش تا حدودی موفق بوده و خودش هم میگه سال جدید هم روال همین طوریه، فقط یه کم نماینده های مجلس خطرناک هستند اینا دهنشون همین طوری بی فکر باز میشه و کل جامعه تاوان تصمیماتشون میده. والا آمار اونایی که پولشون تو ثامن سوخت شد هزارتا هم نبود مقصرم خودشون بودن طمع کردن ولی تاوانش کل جامعه داد چون اونا پول چاپ کردند برای که سیستم بانکی زیر سوال نره ولی تاوانش رو در قالب حجم نقدینگی و تورم کل جامعه میده. حالا هم عملا درآمد دولت کم شده چون فروش نفت کمتره بعد هی میگن علاوه بر درصدی حقوق باید چهارصد پانصد هم بالاتر بره خوب واسه این حقوق ها الکی پول چاپ کنند باز داستان همون میشه. این تنظیم بازارشم که فقط هدر رفت منابع هست. راستی یه مدت ملت پراید نخریدن چیزی حدود یه ماه شد چهل و دو میلیون شما ادامه بدی نخری دست نامرئی بازار خودش تنظیم بازاره حالا مگه دولت سرجاش میشینه دخالت نکنه بازار راه خودش بره والا باید عرضه و تقاضا به یه تعادلی برسه این طوری هیچ چیزی اون قدر کشش نداره بخواد گرون شه کاش دولت بی خیال تنظیم بشه. دیروز تو شهروند یه خانمه گفت خانم واسم گوشت میخری منم شاکی با لحن عصبانی تحکم آمیز خانم من دانشجو هستم. گفت میدونم این کارت ملی خواهرمه اینم پول فقط تو این گوشت رو واسه من بزن بیرون فروشگاه بهم تحویل بده ما هم قبول کردیم ناچاری بعدم ما رو گذاشت به پای وسایلش و دوباره با کارت ملی شوهرش یه بسته گوشت دیگه گرفت چهار تا گرفته بود و بازم نشست خدا میدونه تا ظهر چند تا کارت ملی دیگه جور کرد. تو این مملکت هر کی در حد خودش تا جایی که زورش میرسه به اختلاس علاقه نشون میده.جدیدا صف سیب و پرتقالم اضافه شده، هردم از این باغ بری میرسد. 

نظرات 2 + ارسال نظر
آگوستینا جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 22:12

چرا نیستی ریواس جان

ببخشید کمی درگیر بودم.

مترسنج شنبه 3 فروردین 1398 ساعت 15:40 http://dar300metri.blogsky.com

چقد حرکت این ملت منزجر کننده. تو این مدل رفتارهای دولت فقط چتربازان هستن که نفع میبرم.قشر ضعیف و محتاجان واقعی صورتشان با سیلی سرخ نگه میدارن

همیشه سود این دست خدمات نصیب یه عده ی خاص میشه که خوب نسبت به بقیه توانایی ماهی گرفتن از آب گل آلودشون بالاتر هست، حتی بین مردم عادی یه سری ها هستن عادی تر و ساده تر هم هستند و اون ها بهشون ظلم میشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.